25. veebr 2019

Presidendi EV 101. aastapäeva kõnest

Mõned mõtted presidendi kõne osas. See on loetav nt Äripäevast.

Saatejuhtidel tuleb nähtavasti pöörata pilk rahva, mitte valitsejate poole.

Presidendi soosikud pole abivajajate aitamiseks eriti midagi teinud.

Välismaale riiklike e-teenuste müümine võib ka olla turvarisk. Siiski tuleks Eestis enne e-teenused korda teha. See puudutab just Kaljulaidi paika pannud SDE valitsemisvaldkondasid, kes kõige rohkem kireb meie e-edust, kus on väga suur rahakulu.

Vabadussõjas poisid võitsid vabaduse eelkõige näidates enda initsiatiivi, millele lisandus hiljem partnerite toetus. Iseseisvuse taastasime uuesti omal initsiatiivil ilma läänepartneriteta, hiljem midagi lisandus. Ainult kaaskannatajad liidust olid me partnerid - Läti ja Leedu.

Eesti andis iseseisvuse ära, sest juht Päts otsustas rahva relvitustada ja sellega demoraliseeris kaitsevõime. Sellele eelnes vaikiv ajastu ning sellele veel eelnes vapside likvideerimine. Meie riigi juhtkond, kes oli verise kulla pesuga Vene julgeolekul pihus, andis meid ära.
Ka praegu toimub rahapesu ja kiibitsemine liidu ees...
Lääs pole kunagi meid ennetavalt aidanud, kui ise jätame initsiatiivi näitamata, lubades veel lisaks oma territooriumile vaenlaste baasid, millest oma liitlasi tulistada, siis seda ka ei tule, nagu Pätsi ajal meie territooriumil olevatest baasidest tulistas N Liit Soomet. Pätsi ajal olimegi liiga laisad - ja mõtleme praegugi: las teised võitlevad meie eest. Olen Pätsist kirjutanud ka varem ja baaside lepinguga seonduvast Pätsi tegevusest.

Me oleme endiselt üleräägitavad laua taga, sest meil puuduvad oma seisukohad. See kui sa oled kõigega nõus, ei tee sinust veel läbirääkijat ning iga diiliga ei pea nõustuma. Südamerahu, mis nüüd arvatavasti on Ungaril ja Poolal, maksab palju.

Ettevõtjad ootavad maksusüsteemi, mis soosib ettevõtlikkust. Madalad maksud valdkondades, millega ettevõtlik inimene oma ettevõtluses kokku puutub, on üks näitajatest.
Ettevõtja ootab, et temalt maksudega ei varastataks, st et ta saaks kõiki ette nähtud maksusoodustusi kasutada, mitte et teda süüdistatakse, kui ta neid kasutab.
Hinnakonkurents jääb ikka olema, iseasi, kas hind on absoluutsummas madal või kõrge, sellest sõltub ka mingil määral kvaliteedi pakkumise võimekus ja tahe - küsimus tekib just erandlikes olukordades.

Abivajajale on abi andmine vajalik. Praegu juba annavad paremini teenivad, rohkem kulutavad, inimesed suurema panuse, kui madalalt teenivad ja seega ka vähem kulutavad. Nt tulumaks. Paratamatult ega rohkem teenival inimesel raha oü kontole seisma jää - see läheb investeeringuteks, mida keegi teine vastu võtab ja võib-olla läheb ka kolmandale ringile enne maksustatavat tehingut, aga lõpuks mille pealt keegi teine maksu juba maksma hakkab, kuna võtab teenuse või kauba müügilt saadud tulu tarbimisse. See vähendab juba abivajajate hulka ning suurendab suht kindlasti riigi rahakotti. Hiljem maksab investor ka selle tulu pealt maksud, mis ta algul investeeris. Investeerimine on edu ostmine järelmaksuga - hiljem tuleb kõrgemalt alussummalt kõrgem maksusumma. Teine variant on tõmmata oü oü järel pankrotti tekitades riigile sekeldusi, st kulusid, juurde ja maksud jäävad ka saamata. Moraal langeb ning varsti on keegi uue abivajajana riigi kui kõike õiglaselt koguja ukse taga abi taotlemas. Ettevõtlik inimene seega ise ei tarbi riigiteenuseid nii palju, aga panustab palju, st seda vahet saab kasutada abivajajate tarbeks.

Kohaliku omavalitsuse teemal läks Kaljulaid omadega ilmselgesse vastuollu - tema on ju globaalse küla toetaja, ei ole oma ja võõrast, kõik on omad. Kui ta nüüd aga eristas omi ja võõraid, siis tähendab, et on omad ja võõrad ka riigi ja ka liidu tasandil, seega pagulased laksuga välja saata ning uusi mitte vastu võtta.

Targa inimese puhul mul tekivad küsimused lühinägelikkuse osas. Avalik sektor ikka mõtleb lapsikult. Vahel jääb mulje, et ta mõtleb midagi, aga siis ikka selgub vanal rajal püsimine.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Anonüümsed postitused pole oodatud!

Postituste ajaline järjestus